Logo firmowe. Halo! Wrocław, Kraków, Poznań, Warszawa, Łódź, Gdańsk ...
Jak poprawnie zaprojektować logo?
Logo firmy jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej firmy.
Zanim złapisz za ołówek i zaczniesz szkicować swoje logo, przanalizuj swoją markę. Jakie są jej wartości, cele i grupy docelowe? To pomoże Ci stworzyć logo, które idealnie odzwierciedli charakter Twojej firmy.
Poniżej postaram się w najprostszy sposób przedstawić Ci jak skomplikowanym procesem jest stworzenie dobrego logo. Nie, nie chodzi tutaj o jego stopień graficznego skomplikowania.
Badanie rynku i docelowa grupa odbiorców.
Przed zaprojektowaniem logo istotne jest przeprowadzenie badań rynku oraz zrozumienie grupy docelowej, do której skierowana jest firma. Badania pomagają określić preferencje odbiorców, trendy branżowe oraz zidentyfikować konkurencję, co umożliwia stworzenie logo, które wyróżni się i przemówi do odpowiedniej grupy odbiorców.
Teraz już wiesz jaki wybierać styl logo?
Logo powinno być spójne z wizerunkiem Twojej firmy. Dlatego też oddaj styl, który najlepiej odzwierciedli charakter Twojej marki. Czy ma to być klasyczne logo z prostymi kształtami, czy może bardziej dynamiczne i nowoczesne, a może ekskluzywne lub dla dzieci?
Znaczenia kolorów w logo.
Upraszczając: Żółty: efekt ekscytacji, ciepła i witalności. / Pomarańczowy: słońce, ciepło, energia, wakacje. / Czerwony: emocje, miłość, bogactwo, przemoc. / Różowy: delikatny, romantyczny. / Złoty: luksus. / Brąz: niezawodność, stabilność, solidność. Rozświetlony kolorem piaskowym, pomarańczowym lub złotym powoduje jego wzmocnienie, z czarnym, kompozycja ekskluzywna. / Czarny w logo to kolor: seksowny, tajemniczy, wyrafinowany, elegancki, poważny. / Niebieski: ciemny powaga i zaufanie, jasny uspokaja. Głęboki, to bogactwo, kolory pośrednie to prawdomówność i zaufanie. / Zielony: życie, wzrost, zdrowie, równowaga i harmonia. / Szary: doskonale komponuje się z każdym kolorem dając różne efekty. / Srebrny: niestety jest drogi, jak złoty. Niewiele drukarni potrafi wydrukować te kolory, dlatego stosowane są wyłącznie dla produktów ekskluzywnych. / Biały: powoduje poczucie większej głębi i przestrzeni.
Jak dobrać czcionkę (font) dla swojego logo firmowego.
Różne kroje różne emocje! Fonty szeryfowe to klasyki: np. Zara, Vouge - dają poczucie wyrafinowania, nadaje klasę i bogaty styl przy tym są tradycyjne. Fonty bezszeryfowe (bez ozdobnikowe) dają wrażenie, prostoty, piękna. Fonty nieco rozciągnięte, spłaszczone lub pochylone - dają poczucie innowacyjności, mocy i są zarazem uniwersalne. Kroje skryptowe z efektownymi kręceniami: odpowiednio uzyte mogą być ekskluzywne, ale należy zadbać o ich czytelność. Fonty odręczne: dają poczucie wyjątkowości, awangardy.
Zadbaj o czytelność logo firmowego! Logo musi być skalowalne.
Logo powinno być dostosowane do różnych nośników, takich jak strony internetowe, drukowane materiały reklamowe, opakowania produktów, banery reklamowe, długopisy, smycze reklamowe itp. Ważne jest, aby logo zachowało swoją czytelność, jakość i znaczenie niezależnie od kontekstu, w jakim jest używane.
Zadbaj o prostotę, to bardzo ważne w logo firmowym.
Dobre logo powinno być proste i łatwe do zapamiętania. Przemyśl swoje projekty i usuń zbędne elementy, aby logo było klarowne i spójne.
Odróżnij się swym logo jak najbardziej możesz.
Logo musi być oryginalne i wyróżniać się spośród innych, ale pamiętaj o pułapkach! Unikaj zbyt skomplikowanych rozwiązań, które mogą utrudnić zapamiętanie logo. Nie mieszaj kilku krojów, lub kilku kolorów, gradientów! Zachowaj umiar :)
Kiedy Twoje logo jest już gotowe pomyśl o upływającym czasie.<
Czy Twoje logo obroni się za dziesięć lat? Czy może uległeś chwilowej modzie? Unikaj zatem modnych trendów, Twoje logo musi być nowoczesne i za dwadzieścia lat, jak dobry ganitur.