google+ google+

Logo firmowe

Budowanie wizerunku w oczach klienta poprzez logo firmowe i hasło reklamowe

Kluczem jest "Identyfikacja", każdy człowiek ma swoje ulubione produkty, po które sięga. Idąc do sklepu kupujemy określone mleko, masło i inne produkty codziennego użytku, dlaczego wybieramy właśnie te produkty, a nie inne? Czy jest to kwestia przyzwyczajenia, może przypadku? Nic bardziej mylnego, przez lata firmy budują swój wizerunek, znane logo, hasło reklamowe czy opakowanie przekonuje nas, że ten produkt jest dobry, to jest firma, której ufamy. Pozycjonowanie firmy w oczach konsumentów wymaga czasu i konsekwencji.

Cechy dobrego logo firmowego

Dzisiejszy design lubuje się w prostocie, proste kształty w prostej formie

koniecznie łatwe w zapamiętywaniu
powinno budzić zaufanie
łatwe w wykorzystaniu na różnych materiałach marketingowych
łatwo odróżnialne od innych firm (unikatowe)

Podszywanie się znakiem logo czy zbliżoną nazwą jest niedopuszczalne! Jeśli zwrócisz uwagę na logo banków czy telefonii komórkowych, zauważysz jak bardzo różnią się od siebie. Nadrzędnym celem logo jest odróżnienie się od konkurencji! - warto zatem na początku prześledzić czym dysponuje konkurencja i zaprojektować swój znak logo w innej kolorystyce -

Budowa świadomości marki

Logo, wizytówka, reklama zewnętrzna, strona, profile społecznościowe - wszystko tworzy markę

  • dobór właściwego adresu strony internetowej oraz profilów na portalach społecznościowych
  • budowa znaku logo, projekt wizytówki i inne materialy marketingowe powinny stanowić spójną calość
  • stworzenie hasła reklamowego, czasem konieczne jest stosowanie hasła reklamowego, aby klient nie znający naszej firmy wiedział z czym ma do czynienia. Znane marki nie muszą używać haseł, każdy wie czym się zajmują np. adidas

Logo firmowe - budowa znaku

Logo jest dostarczane zawsze w formacie wektorowym o rozszerzeniu .ai (adobe illustrator), które daje możliwość dowolnego skalowania bez straty jakości:

Przy projektowaniu logo nie można używać gradientów czy przeźroczystości. Logo nie może być też napisem trójwymiarowym. Pamiętajmy logo firmowe musi być efektowne a nie efekciarskie, ograniczmy też kolory maksymalnie do trzech, czterech. Jeśli dodajemy do znaku logo hasło firmowe, powinno być krótkie. Znak firmowy powinien mieć nieskomplikowany i wyraźny kształt, by każdy w ułamku sekundy mógł je zapamiętać.

Logo - pełny znak

logo pełny znak

Tekstowe logo firmowe

logo pełny znak

Jeśli nazwa twojej firmy jest krótka możesz zastosować logo tekstowe.


Inicjałowe logo firmowe:

logo pełny znak

Firma posiada kilku wspólników np. Kowalski | Dasiński | Rudnik - zastosuj logo inicjałowe: KDR i dodaj hasło firmowe np. kancelaria prawna, i wszystko stanie się jasne.


Logo symbol graficzny

logo pełny znak

Tak czysta forma stosowana jest niezwykle rzadko, mogą pozwolić sobie na to firmy już znane jak np. Nike, Adidas.


Logo tekstowe z wyróżnikiem graficznym

logo pełny znak

Wyróżnik taki często jest również sygnetem w znaku logo


Logo iluzyjne

logo pełny znak

Polega na tym, aby poprzez usunięcie lub połączenie liter nasz znak nadal odczytywany był poprawnie

Znaczenie kolorów w firmowym logo

Kolory w logo nigdy nie są przypadkowe, ich głównym celem jest odróżnienie nas od konkurencji. W telefonii i bankach widać jak celowo stosują inną kolorystykę, by się wyróżnić.

Zastosowanie kolorów w logo firmowym

Kolory ciepłe:

Żółty: Efekt ekscytacji, ciepła i witalności. Rozświetlakolory ciemne, dobrze komponuje się z pomarańczowym, szarym, zielonym. Nowoczesność, ale nie luksus.
Pomarańczowy Wykorzystywany w biurach podróży, z zielonym tworzy egzotyczny klimat. Kolor ten kojarzymy ze słońcem, ciepłem oraz energią i wakacjami. Komponuje się z fioletem, niebieskim.
Czerwony Intensywne emocje miłość, bogactwo ale i przemoc. Rzadko stosowany właśnie ze względu na różne emocje jakie może wywołać. Zimno czerwony lub ceglasty wykorzystywany w biznesie.

Różowy Delikatny i romantyczny kolor, zastosowanie: produkty przeznaczone dla kobiet, salon fryzjerski, kosmetyka czy salon urody. Komponuje się z kolorem szarym, czarnym i fioletowym.
Złoty
Wykorzystywany w produktach luksusowych, żadko stosowany ponieważ jest bardzo drogi w wydruku.
Brąz Niezawodność, stabilność i solidność, wykorzystywany w biznesie, rozświetlony kolorem piaskowym, pomarańczowym lub złotym powoduje jego wzmocnienie, z czarnym kompozycja ekskluzywna.
Czarny Świetnie komponuje się z wszystkimi kolorami, różne emocje w zależności od dodatkowych kolorów: seksowny, tajemniczy, wyrafinowany, elegancki i poważny. Kolor artystów i designerów.

Kolory zimne

Niebieski Ciemny powaga i zaufanie, jasny uspokaja. Głęboko niebieski to bogactwo, kolory pośrednie to prawdomówność i zaufanie, często wykorzystywane w bankach i instytucjach finansowych. Łączy się z szarym, srebrnym, żółtym, różem czy kolorem zielonym.

Zielony Często wykorzystywany, skojarzenia z życiem, wzrostem, zdrowiem, jest kolorem natury czyli równowagi i harmonii. W żywych odcieniach nadaje ton witalności i wzbogacić może każdy znak logo niezależnie od branży. Z niebieskim to nowoczesność, z grafitowym w tonie biznesowym.
Szary Kolor czasów obecnych, wykorzystywany w każdej dziedzinie designu doskonale komponuje się z każdym kolorem dając różne efekty.
Srebrny Niestety jest drogi, jak i kolor złoty. Niewiele drukarni potrafi wydrukować te kolory, dlatego stosowane są wyłącznie dla produktów ekskluzywnych.
Biały Jeszcze kilka lat temu kojarzony był z nowoczesnością, teraz jego rolę przejął kolor szary. Często wykorzystywany jako tło dla projektów, ponieważ powoduje poczucie większej głębi i przestrzeni.

Kolory neutralne

Kolory pastelowe, nadają projektom zwiewność, lekkość, nadają się jako dodatki lub tła. Nie nadają się do wykorzystania w znakach logo, naszym znakiem firmowym raczej chcemy coś wykrzyknąć niż się schować.

Logo firmowe

Hodowla Raków - logo

Hodowla raków http://raki.com.pl

Arek Zawiliński trzy projekty logo

Projekty na różne okazje, na profile społecznościowe, plakaty i ulotki koncertowe

Arek Zawiliński trzy projekty logo

Projekty na różne okazje, na profile społecznościowe, plakaty i ulotki koncertowe

Arek Zawiliński trzy projekty logo

Projekty na różne okazje, na profile społecznościowe, plakaty i ulotki koncertowe

Logo zakładu fryzjerskiego, na sprzedaż

Ten projekt można kupić

Logo zakładu fryzjerskiego, na sprzedaż

Kup to logo

Logo zakładu fryzjerskiego, na sprzedaż

Kup to logo

Logo Wrocław ESK 2016

Projekt wykonany na konkurs Wrocław 2016 Europejska Stolica Kultury.
Projekt logo w pionie
Sygnet korony to Panorama Racławicka.

Logo Wrocław ESK 2016

Projekt wykonany na konkurs Wrocław 2016 Europejska Stolica Kultury
Projekt logo w poziomie.
Sygnet korony to Panorama Racławicka.

Logo Wrocław ESK 2016

Budynek hali stulecia wpisany w znak logo. Jego słabą stroną jest mała czytelność znaku.
Nie mogłem się jednak powstrzymać od zgłoszenia również tej pracy :)
logo w pionie.

Logo Wrocław ESK 2016

Budynek hali stulecia wpisany w znak logo. Jego słabą stroną jest mała czytelność znaku.
Nie mogłem się jednak powstrzymać od zgłoszenia również tej pracy :)
logo w poziomie.

Logo firmowe dla firmy budowlanej M2J

Koncepcja projektu

Logo firmowe, branża budownictwo M2J

Dwuwymiarowe logo, które udaje trzy wymiary. Prosty znak doskonale nadający się do druku na każdym materiale firmowym.

Logo dla architekta

Prosty dwukolorowy znak, wktórym ciekawe zestawienie liter E oraz D definiuje branżę.

Logo dla branży metalurgicznej

Zastosowane kolory współgrają z branżą, a mocny kształt i zwarta budowa oddaje ciężar materiałów.

Logo dla firmy budowlanej

Prosty doskonały znak jednoznacznie definiujący branże, a zastosowane kolory jednoznacznie odróżniają tę firmę od konkurencji.

Logo dla szkoły języka hiszpańskiego

Kolory oraz kształt logo oddają charakter hiszpanii, oraz jak mówią znajomi właścicielki znaku, również jaj charakter.
Serdecznie pozdrawiam :)

Logo dla fotografa

Nic dodać nic ująć, obiektyw proste linie nadające całości elegancji.

Logo dla firmy transportowej

Mocny zdecydowany znak o mocnych energicznych kolorach.

Logo firmy budowlanej

Projekt koncepcyjny.

Logo firmy sprzątającej

Zestawienie koloru żółtego i czarnego to energia, która przekazuje odbiorcy zdecydowanie i szybkość działania.

Logo dla biura podróży

Projekt koncepcyjny.

Twoje logo firmowe

Co by tu ...

Co mogę dla Państwa zrobić?

Myślimy o ...

stronie internetowej,

pozycjonowaniu strony,

reklamie w Adwords,

przydałoby się logo,

wizytówka,

papier firmowy,

no i może sesja foto