Logo firmowe cena od 500 zł
projektowanie logotypów Wrocław

Budowanie wizerunku w oczach klienta poprzez logo firmowe i hasło reklamowe

Identyfikacja wizualna- pozycjonowanie firmy w oczach konsumentów wymaga czasu i konsekwencji. Każdy ma swoje ulubione produkty, po które sięga. Idąc do sklepu kupujemy określone mleko, masło i inne produkty codziennego użytku. Dlaczego wybieramy właśnie te produkty, a nie inne? Czy jest to kwestia przyzwyczajenia, może przypadku? Nic bardziej mylnego, przez lata firmy budują swój wizerunek. Znane logo firmowe, logo produktu, kolorowe opakowanie mówi nam, że ten produkt jest dobry a firma jest godna zaufania.

Darmowe logo firmy

Czy darmowe lgo firmowe ma sens? Na to pytanie trzeba odpowiedzieć samemu. Kiedy zakładamy firmę musimy jakoś komunikować się z otoczeniem. Do tego celu służy rozpoznawalne i zapamiętywalne logo, strona internetowa oraz media społecznościowe. Jeśli zatem wybierzemy darmowy wzór logotypu natychmiast skazujemy swoje przedsięwzięcie na nieprzychylność otoczenia a co za tym idzie słabszy start firmy.

Logo firmowe budowa znaku

Pełne logo składa się z sygnetu, logotypu oraz hasła firmowego
grafika przedstawiająca budowę logotypu

Inne rodzaje logo to:

Tekstowe logo, Logo Inicjałowe, symbol graficzny, tekstowe logo z wyróżnikiem, który może być sygnetem oraz iluzyjne.

Rodzaje logo

rodzaje logo

Jak poprawnie zbudować logo

  1. najważniejszą cechą dobrego logo jest odróżnienie od konkurencji ponadto musi być unikatowe co oznacza, że nie można stworzyć swojego loga z gotowych szablonów. Konkurencja może zrobić sobie dokładnie to samo logo, gdyż nie posiadają Państwo praw autorskich do znaku.
  2. proste kształty w prostej formie
  3. łatwe w wykorzystaniu na różnych materiałach marketingowych
  4. logo firmowe musi być efektowne ale nie efekciarskie. Elementy 3D, przeciążenie gradientami lub kolorami jest niewskazane(aczkolwiek nie niemożliwe!)

Ostatnia uwaga o logo

Podszywanie się znakiem logo czy zbliżoną nazwą jest niedopuszczalne! Jeśli zwrócisz uwagę na logo banków czy telefonii komórkowych, zauważysz jak bardzo różnią się od siebie. Nadrzędnym celem logo jest odróżnienie się od konkurencji! Warto zatem na początku prześledzić czym dysponuje konkurencja i zaprojektować swój znak logo w innej kolorystyce i innej formie.

Kolory ciepłe:
  • Żółty: efekt ekscytacji, ciepła i witalności. Rozświetlakolory ciemne, dobrze komponuje się z pomarańczowym, szarym, zielonym. Nowoczesność, ale nie luksus.
  • Pomarańczowy: wykorzystywany w biurach podróży, z zielonym tworzy egzotyczny klimat. Kolor ten kojarzymy ze słońcem, ciepłem oraz energią i wakacjami. Komponuje się z fioletem, niebieskim.
  • Czerwony: intensywne emocje miłość, bogactwo ale i przemoc. Rzadko stosowany właśnie ze względu na różne emocje jakie może wywołać. Zimno czerwony lub ceglasty wykorzystywany w biznesie.
  • Różowy: delikatny i romantyczny kolor, zastosowanie: produkty przeznaczone dla kobiet, salon fryzjerski, kosmetyka czy salon urody. Komponuje się z kolorem szarym, czarnym i fioletowym.
  • Złoty: wykorzystywany w produktach luksusowych, żadko stosowany ponieważ jest bardzo drogi w wydruku.
  • Brąz: niezawodność, stabilność i solidność, wykorzystywany w biznesie, rozświetlony kolorem piaskowym, pomarańczowym lub złotym powoduje jego wzmocnienie, z czarnym kompozycja ekskluzywna.
  • Czarny: świetnie komponuje się z wszystkimi kolorami, różne emocje w zależności od dodatkowych kolorów: seksowny, tajemniczy, wyrafinowany, elegancki i poważny. Kolor artystów i designerów.
Kolory zimne:
  • Niebieski: ciemny powaga i zaufanie, jasny uspokaja. Głęboko niebieski to bogactwo, kolory pośrednie to prawdomówność i zaufanie, często wykorzystywane w bankach i instytucjach finansowych. Łączy się z szarym, srebrnym, żółtym, różem czy kolorem zielonym.
  • Zielony: często wykorzystywany, skojarzenia z życiem, wzrostem, zdrowiem, jest kolorem natury czyli równowagi i harmonii. W żywych odcieniach nadaje ton witalności i wzbogacić może każdy znak logo niezależnie od branży. Z niebieskim to nowoczesność, z grafitowym w tonie biznesowym.
  • Szary: kolor czasów obecnych, wykorzystywany w każdej dziedzinie designu doskonale komponuje się z każdym kolorem dając różne efekty.
  • Srebrny: niestety jest drogi, jak i kolor złoty. Niewiele drukarni potrafi wydrukować te kolory, dlatego stosowane są wyłącznie dla produktów ekskluzywnych.
  • Biały: jeszcze kilka lat temu kojarzony był z nowoczesnością, teraz jego rolę przejął kolor szary. Często wykorzystywany jako tło dla projektów, ponieważ powoduje poczucie większej głębi i przestrzeni.
Kolory neutralne

Kolory pastelowe, nadają projektom zwiewność, lekkość, nadają się jako dodatki lub tła. Nie nadają się do wykorzystania w znakach logo, naszym znakiem firmowym raczej chcemy coś wykrzyknąć niż się schować.

Ostatnio wykonane projekty logo